Fredagen spenderades på Akuten

Gomorgon..De är måndag..säkert alla arbetsmyrors favoritdag (Y)
Well well, jag är hemma och tar de lugnt idag. Ska tvätta och fixa i lägenheten som vanligt ^^
I Fredags så vaknade jag av att jag hade så ont "bakom skulderbladet" på vänster sida..det högg till och smärtan strålades ut runt hela omrdådet där vid skulderbladet. Låter helt sjukt, men de kändes som nån högg mig konstant.
Efter åtta timmar av den här smärtan så pratar jag med världens bästa kille, han va på jobbet och jag va hemma och klarade inte av smärtan längre så han fick köra in mig till akuten (vilket jag ångrar lite nu idag )
Let me tell you why..
Det kostar 380 spänn för att ens göra en undersökning, vilket dom gjorde, Satt på akuten i 8 timmar innan vi fick åka hem.
Dom började med att kolla blodtrycket, sen tog dom EKG test



Och det såg bra ut.
Sen tog dom blodprov, och jag som är nålrädd...men de gick hur bra som helst. Tre st rör med mitt blod tjuva dom av mig -.-
Efter de fick jag gå och röntga mig, fick stå tryckt mot en platta bara, ingen big deal.
Det va andra gången jag skulle röntga mig som va värst...
Men innan jag skulle röntgas för andra gången så va dom tvungen att sätta in en "infart" på mig som de kallas, låter helt sjukt men så hette de iaf..
Ser ut så här

( alla bilder har jag bara tagit ifrån google )
Hade inte ätit på hela dagen, så när dom gjorde infarten på mig så försvann jag en stund, jag hörde inget av vad dom sa, jag va helt borta, sen förklara läkaren för mig att jag blev alldeles blek och höll på att svimma.
Fick några smörgåsar efter de innan de va dags för att röntgas igen, och efter varje test så va de flera timmars väntan.
Men sen va de dags att röntgas igen, och att göra de kostar 200 spänn :D kul huh..
Men den här gången va de mkt läskigare...
fick ligga ner, och skulle åka in i, ah skitsamma i förstår när ni ser bilden nedan..

Fick nån vätska insprutat i armen oxå.. kommer inte ihåg varför men mådde illa och kroppen reagerar konstigt på de ämnet iaf...äckligt !! -.-
Sen efter de va allt klart, då va de bara att vänta, som tur va så va min älskling med mig, vi gick iväg och köpte godis och myste. Han tog verkligen hand om mig.
Fick svaren efter flera timmar, jag va helt frisk, och dom tog alla tester för att utesluta de värsta, som te.x blodpropp och allt sånt där läskigt. Så jag är frisk, gjorde allt de där i onödan, gick igenom alla smnärta, och väntan helt i onödan. KULT !
Hoppas min försäkring täcker de där så jag slipper betala för skiten -.-
Va på Huddinge sjukhus.
Åkte sen in till stan för att köpa värktabletter och Voltaren.
Tar flera värktabletter om dan, som älskling ger mig, så dullig kille, och så hjälper han mig att smörja in mig varje dag med voltaren, igentligen skulle jag vilja ha nått starkare så jag slipper ha ont hela tiden, men förhoppningsvis så får jag de om de inte går över snart.
Har ont hela tiden, men tänker inte klaga, världens bästa pojkvän tar så himla bra hand om mig så de är helt otroligt ♥

Ska lägga mig i ett varmt bad och mysa,sen kommer älsklingen hem, och har eventuellt köpt en ny bil, får la se.!
..Har varit i Uppsala i helgen, skönt att komma iväg lite ibland :)
Åker tillbaka till Dalarna nu i helgen, och stannar hela veckan.
Måste göra de absolut sista där, sen får älsklingen komma och hämta hem mig till Stockholm igen♥
Blir säkert jätte mysigt, blir hemma själv hela veckan, morsan drar till Finland en sväng, så tycker de passar bra att killen kommer dit samma helg som jag ska hem så har vi hela huset för oss själva...Han har fått sin lön då oxå, så blir nog att hyra bra filmer, käka gott, tända en brasa och komma ifrån Sthlm lite, och bara ha tid för oss själva.
Galet underbart ♥
Take care

TTYS

//Nettan


Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback