Hemma från sjukhuset

Kom hem från sjukhuset runt 1 tiden.
Jag mår bättre än jag trodde :)
Men att jag är seg och trött får man räkna med.

Min kost dom närmasta dagarna (Y)

Ska äta 11 tabletter om dan :S


Jag och mamma va lite sena, vi kom till sjukhuset halv åtta, vi skulle varit där vid 7. Dom visa mig vart mitt rum va, jag hade rum 7. Och de dela jag med en tant, men hon åkte hem samma dag. Sen kom en galen brud som inte skaka handen med sjuksköterskorna och hade massa ärr på armarna, hon va knappast frisk i huvudet iaf.

Mamma och jag satt i Dagrummet och spela kort,läste och kolla på Tv.
Sen får jag "näs"dropp,tabletter och dropp innan operationen.


Sen om jag skulle gå nånstans så gick jag runt med en ställning :P
( droppet måste med de oxå. Man känner sig gammal och sjuk när man går runt med nålar,dropp och sjukhuskläder :P)


Sen lindar dom in handen. Tur de, så slipper man se att de faktiskt sitter fast i handen :S


Sen åkte jag ner till operationen runt 1 tiden.
Och när jag skulle sövas ner, jag säger bara en sak de va underbart. De va en jätte härlig känsla :P
Och jag som va as rätt. Man ligger där på "britsen" och ser sjuksköterskor gå runt, dom sätter nå grejer på brösten ( typ som klistermärken) sen sätter dom fast sladdar som går till en maskin, nått som har koll på mitt hjärta.
Jag kommer bara ihåg att när dom skulle söva mig så va de så jäkla skönt, sen under narkosen så drömde jag inte nånting men jag minns att så fort jag vakna så tänkte jag
JERSEY SHORE ?!
haha asso wtf? jag har nog kollat på de för mkt :P
Sen börja jag gråta :S För jag hade en mask över munnen med syre och de kändes som om jag skulle kvävas, men jag förstod inte heller vart jag va men de gick över på några sekunder eftersom man vaknar upp ganska snabbt.
Sen åker jag till Uppvakningen, där låg jag en timme, operationen va klar 2 och fick åka tillbaka till mitt rum kl 3.
Men innan jag fick åka tillbaka till rummet så skulle dom kolla min blåsa med ultraljud ( nu vet jag hur de känns!)
Och efter operationen så fick jag feber, men de är vanligt. Så jag sov med öppet fönster hela natten fast de va minus grader ute.
Låg och kolla på TV till typ 11 på kvällen ( Criminal minds och nån Debatt där Bloggaren Daniel Paris va med,Roxanna och Jackie från paradise hotell)  och gick upp 6 imorse av att en sjuksköterska kom och skulle ge mig tabletter.
Sen kom de en ny tjej imorse :)
Mimmi hettte hon,hon va 21 år, vi låg och prata och skratta ( och jag lovar er skratta vill man inte göra efter operationen,fan va ont jag fick xD)
Men vi kom bra överens :) Synd att jag låter lite som en padda eftersom min hals inte läkt än :P
Och till slut kom två AS SNYGGA och jätte söta killar , asso läkare ;) och skulle kolla så jag kunde åka hem.
De värsta va väll att jag sov när dom kom, och hade dreglat rejält på armen (Y)
Bra där Nettan... tur att jag va ny opererad och låg på sjukhus, annars hade de nog varit lite pinsammare :P
Och sjukhus sängarna är awesome :D Låg och tröck på knapparna upp och ner,sen upp och ner med ryggstödet ^^

Här är min lilla "mys"hörna :)


Och en sak till, oavsätt om man har stora eller små bekymmer med sina halsmandlar så tycker jag att man ska operera.
Jag har haft ganska stora bekymmmer och jag känner redan nu hur underbart de är att jag valde att operera bort dom.
Man tror att de ska vara värre än va de är men de är de inte.
Jag har inte haft så jätte ont, men jag får ju tabletter hela tiden, fick hämta på apoteket oxå så jag har här hemma.
Det enda som gjorde riktigt ont va min tunga, för dom hade problem med att få undan den under operationen.
Och den första timmen så kändes de som att nån hade bränt sönder den, men man är så trött när man vaknat att all smärta är värt de sen.
Redan nu dagen efter operationen så mår jag bra, ska dock vila i några dagar :)
Nått ni undrar över så kommentera bara :)

// Nettan a.k.a Sässan

Kommentarer från er söta läsare.
» Julia

herregud :o va de inte läskigt innan?

2011-04-21 // 13:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback